I början av 2021 ingick Webhallen ett partnerskap med StarkRelation för att tillgodose sina företagskunders behov gällande telefoni. Webhallen är Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. De har en omfattande verksamhet med 21 fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala och omkring 300 anställda. Alexander Staf är ansvarig för företagets B2B-verksamhet och har en tät dialog med Per Söderström på StarkRelation.
– Vi strävade efter att hitta en partner som delar våra värderingar. StarkRelation värdesätter kvalitativt arbete, långsiktiga relationer och snabb service. De är alltid tillgängliga vilket gynnar våra kunder. Jag känner stort förtroende för Per och tack vare dem kan vi erbjuda våra kunder telefonihantering såsom abonnemang och växellösningar, inleder Alexander.
En kontaktperson och snabb service
Samarbetet innebär att Webhallens företagskunder får en tillägnad kontaktperson hos StarkRelation och att lösningen endast är ett samtal bort.
– Vi vill kunna erbjuda den här servicen till våra kunder som efterfrågat lösningar inom telefoni och abonnemang. Det är ett positivt tillägg för kunderna och tjänsten har fått ett varmt mottagande, berättar Alexander.
Ett positivt resultat
Det är ett fördelaktigt samarbete ur flera perspektiv som gynnar samtliga parter. Nära relationer är viktiga för båda företagen och tillsammans kan de bredda varandras nätverk och skapa fler affärer.
– Fördelarna är många, men det handlar framför allt om att kunna erbjuda våra kunder ett mervärde genom flexibilitet och snabb service. Det har även underlättat vår verksamhet då vi kan fokusera på vår kärnverksamhet samtidigt som vi är trygga med att vår samarbetspartner levererar enligt våra kunders önskemål. Det sparar resurser och effektiviserar vår försäljning. Vi ser fram emot långsiktigt samarbete med Per och StarkRelation!, avslutar Alexander.