Clockwork brinner för träffsäker rekrytering och bemanning med ambitionen om att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. De har bedrivit verksamheten med stora framgångar sedan 2012 och vi delar samma idé om att bra affärer bygger på goda relationer. Vi har fått en pratstund med deras grundare och vd Petter Lundgren som berättar om vårt samarbete och Clockworks fokus på hållbarhet.
– Vi har ett väldigt nära och fint samarbete med StarkRelation sedan 2015 då vi träffades tack vare vår gemensamma passion för Gnaget. Det vi värdesätter absolut mest är deras personliga service och engagemang i oss som kund. För oss är människorna och mötet viktigast och där bidrar Per och Jessica otroligt mycket, inleder Petter.
Hög tillgänglighet med rätt växellösning
För att kunna skapa hög tillgänglighet för kunder och kandidater hade Clockwork ett särskilt önskemål angående växellösningen. Istället för att härleda inkomna samtal till en supportavdelning infördes en speciallösning som innebär att ledningsgruppen tar emot samtalen och svarar på inkommande frågor.
– Det är tvärtom mot vad det brukar vara. Här jobbar vi med människor och det genomsyrar vår verksamhet i alla våra samtal och möten med kunder och kandidater. Vi valde att byta till en växellösning från Dstny för att den har fler funktioner och är lättare att anpassa till vår verksamhet. På det sättet kan vi svara enklare och snabbare på inkommande samtal.
Fungerande telefoni är betydande
– Våra 150 medarbetare är utspridda på 20 orter över hela Sverige och tack vare vårt samarbete kring telefoni säkerställer vi att de alltid har rätt utrustning. Att ha en telefon är helt avgörande i vårt arbete och StarkRelations personliga och direkta service är otroligt värdefull för oss. De är väldigt behjälpliga i att se till att vi alltid får snabba leveranser, särskilt vid akuta behov.
Partnerskap med fokus på hållbarhet
Clockwork har ett tydligt långsiktigt mål i att bygga fler jämställda ledningsgrupper. Sedan många år tillbaka arbetar de med partnerskap i större utsträckning för att ge kunderna verktyg för att öka jämställdheten.
– Det finns en stor kraft i entreprenörskapet och genom att driva eget har jag möjlighet att välja företagets inriktning, tillsammans med mina medarbetare. Sedan 2014 har vi arbetat med fokus på hållbarhet och jämställdhet inom branschen. Vi har genomfört 920 chefsrekryteringar och har därmed chans att påverka ledningsgrupper. Som ett led i vårt hållbarhetsarbete kravställer vi våra partners och på så sätt säkerställer vi att det finns ett recyclingssystem även för våra telefoner. Vi nyttjar högre andel återanvända mobiler och förbrukade telefoner tas om hand om, avslutar Petter.