Välj en sida
Med skinn på näsan och ett öga för detaljer växer Stark Relations team

Under de senaste fem åren har Jessica Sandström tillbringat sin tid i de norrländska skogarna men nu är hon tillbaka i Stockholm som det senaste tillskottet i teamet på Stark Relation. Hennes varierande arbetsuppgifter och översiktliga struktur gör henne till en nyckelspelare för Per Söderström och resten av gänget på bolaget.

 

Sprallig, glad och professionell är egenskaper som beskriver Jessica och som genomsyrar hennes arbete. Jessica har ansvar för all BackOffice/administration men är också drivande i företagets olika event för kunder och partners. Hon är nytänkande och tycker om att ta sig an utmaningar vilket gör henne till ett perfekt tillskott.

 

– Jag skulle aldrig kunna sitta på en och samma plats och göra samma saker varje dag. Min analytiska förmåga gör att jag ser förbättringsmöjligheter och hur vi kan utveckla vår verksamhet. Kundrelationerna är det viktigaste och jag tycker att det är roligt att ta det ett steg längre, inleder Jessica.

 

Ett genuint intresse av telefonibranschen

Trots att hon inte har några tidigare erfarenheter av branschen tar hon sig an utmaningar genom ett målinriktat arbetssätt. Med ett genuint intresse växer hon både som person och i sin roll. En av anledningarna till att hon trivs bra på bolaget är drivkraften, kompetensen och hjärtligheten som karaktäriserar medarbetarna och Stark Relation som bolag. Det gemensamma drivet smittar av sig och bidrar till inspiration och motivation.

 

– Vi värnar om våra kunder på ett sätt jag aldrig upplevt tidigare. Pers kundfokus är en av grundpelarna i bolaget och hans genuina relation till våra kunder inspirerar mig, berättar Jessica.

 

Tidigare har telefoni enbart varit något som enkelt och snabbt ska fungera enligt Jessica, idag har hennes arbetsuppgifter bidragit till nya insikter. För att det ska vara enkelt för kunderna krävs det att interna strukturer, processer och verktyg är felfria. Men för att göra det komplett och säreget krävs det lilla extra som till exempel After Works, vår årliga golftävling samt andra event där vi får träffa våra kunder på ett mer avslappnat sätt.

 

– Det är event som bidrar till det lilla extra i våra kundrelationer och jag tycker att det är roligt att driva igenom förändringar som jag märker att kunder och samarbetspartners uppmärksammar och uppskattar, fortsätter Jessica.

 

Event som stärker kundrelationer

De senaste månaderna har två lyckade event anordnats. I maj välkomnade Stark Relation sommaren med en After Work på Scandic Anglais takterrass med kunder, partners och vänner. I juni gick vår golftävling StarkRelation Invitational av stapeln, vilket inneburit mycket planering med många involverade aktörer. Tillsammans med Per har Jessica drivit förberedelserna inför tävlingen och resultatet visar på hennes helhetstänk och känsla för detaljer.

 

– Jag är nöjd och stolt över resultatet och jag ser fram emot att kunna utveckla konceptet ännu mer. Det finns några viktiga aspekter jag utgår från när det kommer till att planera event som jag självklart delar med mig av, fortsätter Jessica.

 

Tips för att anordna ett lyckat event

  • Planera i god tid och skapa gärna en tidsram.
  • Fråga er själva: Vad vill vi uppnå? Hur ska vi uppnå det och vad vill vi att det ska resultera i?
  • Utgå alltid från kundens perspektiv och skicka gärna en personlig inbjudan.
  • Var inte rädd för att be samarbetspartners och kollegor om hjälp. Ensam är inte stark.
  • Fokusera på att göra eventet minnesvärt och unikt!
  • Sist men inte minst – stressa inte, ha kul längs med hela processen!

 

Ett gemensamt sportintresse stärker företagskulturen

Framtiden är ljus för Stark Relation och under hösten väntar roliga förändringar. Något som inte förändras är bolagets nära relation till sport vilket Jessica har fått uppleva på första parkett de senaste månaderna. Fotboll, golf och paddel är heta samtalsämnen på kontoret men även något som bidrar till roligare och mer avslappnande kundmöten.

 

– Jag är glad över att vara en del av ett bolag som månar om sport då jag själv är väldigt intresserad. Det bästa är att vi kan förena nytta med nöje. Att blanda affärer och sport bidrar till en mer avslappnad relation och bygger upp ett förtroende utanför mötesrummen, berättar Jessica.

 

När Jessica får frågan om hennes bästa minne på Stark Relation hittills har hon svårt att välja. Hon berättar att hon varje dag fyller på minnesbanken från sin arbetsplats och att hennes kollegor, på bara fem månader, blivit viktiga personer i hennes liv.

 

– Om jag en dag blir hälften så duktig som Per så är jag nöjd, avslutar Jessica.

21 september, 2023

Du kanske också gillar…

StarkRelation

S:t Göransgatan 84

112 38 Stockholm

Lär känna oss

Med vår långa & breda erfarenhet inom telefonilösningar kan vi hjälpa er att skapa en trygg, enkel och användarvänlig miljö. Vi är en operatörsoberoende återförsäljare som hjälper små och medelstora företag med val av operatör, växelfunktioner och andra tjänster som är viktiga för deras verksamhet.