Är ert företag i behov av att ta er kommunikation till nästa nivå? Då är ett företagsabonnemang för telefoni en bra idé. Rätt företagsabonnemang gör telefonin snabb, smidig och anpassad till företagets behov och storlek. Ett företagsabonnemang innebär också bättre koll på kostnader. Nedan listar vi våra starkaste tips vid val av leverantör och företagsabonnemang.
Välj en operatörsoberoende leverantör
Att välja en leverantör som inte är bunden till en operatör har en tydlig fördel – företaget får objektivt sett det bästa erbjudandet. Som företag slipper ni fundera över dolda avsikter och vinklar hos operatören. Mer än så behöver inte sägas. (Och om du är nyfiken: Ja, vi på Stark Relation är självfallet operatörsoberoende!).
Kolla hur bindnings- och uppsägningstid ser ut hos operatören
Det är precis med telefoni som med allt annat – kunskap är makt! Djupdyk i researchen kring operatörens bindnings- och uppsägningstid på telefonin som erbjuds. Olika företag har olika behov, våga fråga leverantören om råd (och lita inte blint på vad Google anser vara bäst!).
Välj en leverantör som kan erbjuda snabb teknisk support
Oavsett hur bra ett företagsabonnemang fungerar kan det alltid uppkomma tekniska problem. Det händer mer sällan än ofta, men när det väl händer är snabb teknisk support avgörande. Bidrar leverantören själv med teknisk support?
Vi på Stark Relation tycker att snabb support är a och o när man arbetar med kommunikationslösningar. Självfallet erbjuder vi våra kunder en dedikerad support-person att vända sig till vid behov.
Kräv en behovsanalys
En behovsanalys är nyckeln till lyckad telefoni. Utan en analys har leverantören ingen aning om ert företags specifika behov kring abonnemanget, och kommer därav inte kunna erbjuda det bästa erbjudandet. Stark Relation baserar sina beslut på behovsanalysen – trygghet, tillgänglighet och kvalitet är vår vision!
Att välja leverantör är starten på en stark relation
Slutligen vill vi på Stark Relation varmt rekommendera att välja en leverantör som är med från start, på alla punkter. Nöj er inte med att enbart få rådgivning kring valet av operatör – välj en leverantör som även hjälper till med installation och driftsättning. För oss är det självklart: våra kunder är mer än kunder. Vi älskar #starkarelationer.